Historia i standardy

czyli dlaczego od wielu lat idziemy do przodu

Misja

N Cosmetics tworzy naturalne innowacje dla zdrowia skóry.

Wizja

Wprowadzać produktowe i procesowe innowacje w kosmetyce.
Łączyć skuteczność produktów z naturą i bezpieczeństwem.
Partnersko traktować konsumentów i kontrahentów.
Stale szkolić się oraz dzielić wiedzą i doświadczeniem.
Tworzyć wartość z poszanowaniem pracowników, środowiska i lokalnej społeczności.

Nasze podejście do standaryzacji

Normy i standardy nie są dla nas przejawem biurokracji. Wszelkie procedury tworzymy sami dla siebie, nie wspieramy się firmami doradczymi, które nie znają specyfiki naszej branży. Jednostkę certyfikującą wybraliśmy oceniając kompetencje auditorów oraz jej jakość i rozpoznawalność na całym świecie.

Pomimo wprowadzenia reguł staramy się, by nie ograniczać kreatywności naszych pracowników i tworzyć synergiczne efekty pracy różnych działów - stąd skupiamy się na procesach i projektach, a wszelkie procedury są u nas żywym, podlegającym ewolucji mechanizmem zapewnienia jakości naszej pracy.

Nasza droga przez kolejne lata:

0
2003-2010 - lata przed rozpoczęciem działalności

Zdobycie przez późniejszą właścicielkę firmy, Edytę Wilk-Domalewską, tytułu magistra chemii (Uniwersytet Opolski, 2003), a następnie na studiach podyplomowych tytułu kosmetologa (Politechnika Łódzka, 2004).
Pięcioletnie doświadczenie na stanowisku technologa/dyrektora w firmie produkującej kosmetyki (2005-2009).
Uzyskanie uprawnień menedżera jakości oraz auditora wewnętrznego systemów zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego oraz zarządzania BHP na studiach podyplomowych (Politechnika Gdańska, 2010).


2010

Nasza firma powstaje 01.02.2010 w Gdyni. Przygotowujemy się do wejścia z ofertą. Powstają pierwsze receptury na nasze potrzeby i naszych pierwszych klientów.
Pod koniec roku przenosimy firmę do Opola. Uzyskujemy niewielkie przychody i wykazujemy sporą stratę ze względu na realizowane inwestycje.

1

2
2011

W styczniu wprowadzamy pierwsze cztery produkty do salonów kosmetycznych. Skupiamy się na połączeniu naturalności (bezpieczeństwo) i innowacyjności (skuteczność) naszych kosmetyków.
Oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem. Pod koniec roku wprowadzamy nowe produkty (seria do cery dojrzałej) i zwiększamy zatrudnienie.
Skutkuje to zwiększonymi kilkudziesięciokrotnie obrotami, jednak firma wciąż notuje (niewielką) stratę.


2012

W dalszym ciągu zwiększamy asortyment (seria zmywająca), zatrudnienie i obroty.
W kwietniu przenosimy się do nowej, większej siedziby w centrum Opola z profesjonalnym laboratorium.
Firma wykazuje niewielki zysk po rozliczeniu połowy strat z lat ubiegłych.

3

4
2013

Wprowadzamy pierwszy zabieg sygnowany naszą marką.
Zwiększamy zatrudnienie, także w laboratorium.
Firma kolejny rok wykazuje zwiększone obroty i zysk (po rozliczeniu reszty strat z lat ubiegłych).


2014

Rok upływa pod znakiem znacząco zwiększonej produkcji kontraktowej i usług recepturowania.
Stworzone przez nas produkty zdobywają pierwsze nagrody za granicą.
Nie zapominamy także o naszych klientach salonowych wprowadzając nowe kosmetyki. Cennik programu liczy już 30 pozycji produktowych.
Znacząco zwiększamy obroty i zysk.

5

6
2015

Przenosimy się do Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu, idealnego miejsca dla innowacyjnych, perspektywicznych firm z regionu.
Dzięki temu otwierają się przed nami nowe, ekscytujące możliwości.
Uruchamiamy własny zakład produkcyjny - dotychczas korzystaliśmy z outsourcingu


2016

Dzięki współpracy z firmą BRANDGLOW wprowadzamy nowy logotyp, który oddaje zarówno nowoczesność, jak i przywiązanie do natury. Został z nami do dziś.
Otrzymujemy pierwsze wsparcie w ramach RPO Województwa Opolskiego. Certyfikujemy zakład na zgodność z normą ISO 22716:2009. Znacząco zwiększamy przychody i zysk, doposażamy dział B+R, zwiększamy jego załogę.

7

8
2017

Zostajemy członkiem Polskiego Związku przemysłu Kosmetycznego.
Zwiększamy zatrudnienie i doposażamy dział produkcji.
Edyta otrzymuje Srebrny Laur Umiejętności i Kompetencji.
Kolejny raz znacząco zwiększamy przychody.


2018

Rozpoczynamy kolejny, trzeci już projekt unijny.
Rozpoczynamy odwiedziny na międzynarodowych targach surowców kosmetycznych i kosmetyków.
Znów rośniemy, ale zaczyna nam już brakować miejsca w aktualnej siedzibie.
Wprowadzamy pierwszą markę własną - eeny meeny - kierowaną do kobiet w ciąży, młodych mam, dzieci od pierwszego dnia życia i do osób z wrażliwą i atopową skórą.

9

10
2019

Rok przenosin do nowej siedziby (około 3 000 m2) i znacznych wzrostów przychodów. Pozyskujemy do współpracy kolejnych klientów, znów zwiększamy zatrudnienie.
W dalszym ciągu rozwijamy także markę własną.
Pracujemy nad własnym oprogramowaniem do działów R&D firm kosmetycznych.


2020

W erze pandemii produkujemy żele antybakteryjne i wspieramy naszych dotychczasowych klientów.
Dzięki zaangażowaniu całego zespołu udaje nam się nawet zwiększyć przychody.
Tworzymy własne laboratorium opracowujące surowce kosmetyczne.
Zakładamy profil firmy na portalu LinkedIn i dzielimy się na nim swoją wiedzą.

11

12
2021

Od początku roku znacząco zwiększamy przychody.
Nasza marka własna uzyskała na przełomie roku rentowność (po dwóch latach), a my zyskaliśmy duże doświadczenie w zakresie budowy marketingu marek kosmetycznych.
Nasze laboratorium pracuje już na własnym oprogramowaniu - eliminujemy jego błędy i dopracowujemy funkcjonalność.
Kontynuujemy inwestycje w sprzęt produkcyjny i uczymy się wielu nowych kompetencji.


2022

Znów znacząco rosną nam przychody we wszystkich obszarach naszej działalności - łącznie o prawie 40 procent.
Nasza marka własna eeny meeny debiutuje z sukcesem w kanale nowoczesnym sprzedaży (sieć Rossmann).
Nie tylko zwiększa ona przychody 2,5-krotnie ale zdobywa nagrody na uznanych konkursach (LoveCosmeticsAwards oraz Polish Businesswomen Awards).
Rozwijamy własne oprogramowanie laboratoryjne i przygotowujemy się do jego sprzedaży.
Uzyskujemy certyfikat zgodności z najbardziej rygorystyczną normą branżową - IFS HPC w standardzie Higher Level, który posiada mniej niż 10% firm produkujących kosmetyki w Polsce.

13

14
2023

To powininen być naprawdę dobry dla nas rok - planujemy rozpoczęcie sprzedaży oprogramowania oraz debiut nowej marki kosmetycznej.
Do tego stale zwiększamy skalę współpracy z markami zewnętrznymi, które kompleksowo rozwijamy.
Przyszłość zapowiada się ekscytująco :)

Brzmi interesująco?

Sprawdź ofertę naszych usług